Back  

Adam MICHNA Z OTRADOVIC (1600-1676): Missa à 7, Cantiones, Requiem

MK 0001 1 CD
Preview Price: CZK
Price: 249CZK
Première recording, Authentic
Missa V. à 5 et à 7 si placet (1654) 12:47
[1] Sinfonia à 3 0:33
[2] Kyrie 1:35
[3] Gloria 2:32
[4] Credo 1:58
[5] Sinfonia à 3 0:18
[6] Et resurrexit 3:02
[7] Sanctus 1:35
[8] Agnus Dei 0:59
Cantiones pro defunctis (1647,1661) 19:52
[9] Alarmo soudu v?eobecného 1:40
[10] Tou?ebná pobo?ně umírajícího melankolie III 1:22
[11] Tou?ebná pobo?ně umírajícího melankolie II 1:59
[12] Tou?ebná pobo?ně umírajícího melankolie I 2:43
[13] Neskončená věčnost 2:46
[14] O věčnosti 1:58
[15] Du?e v očistcovém ohni 2:24
[16] Pobo?ně umírajícího Vale a Salve 2:03
[17] Přídavek z starodávní písně za mrtvé 2:14
Missa VI. Pro defunctis à 6 et à 10 (1654) 28:03
[18] Requiem aeternam 3:52
[19] Kyrie 1:50
[20] Tractus 2:16
[21] Sequentia 6:26
[22] Offertorium 5:03
[23] Sanctus 2:12
[24] Agnus Dei 1:52
[25] Communio 2:18
[26] Requiem pro ultimo ad libitum 2:00
Total time 61:00

Capella Regia Musicalis
conductor: Robet Hugo

soprano: Milada Čechalová (2-4,6-8,16,26,solo:9,13,17-25), Eva Mirgová (9,13,18-26), Magdalena Černá (9,13,18-25)
mezzosoprano: Jana Lewitová (13,16,17,solo:9,12)
counter tenor: Marcin Bornus-Szczycinski (2-4,6-8,26,solo:18-25), Jan ?tětka (9,13,18-25)
tenor:
Stanislav Předota (2-4,6-8,16,17,26,solo:9,13,18-25), Lubo? Moravec (18-26)
bass: Michael Pospí?il (13,16,26,solo:2-4,6-8,9,11,14,18-25), Radim Vondráček (2-4,6-9,13,17,25)

baroque violin: Václav Návrat (1-9,13,18-26), Markéta Knittlová (1-9,13), Zuzana Nová-Ondřejíčková (18-26)
cornet: Michael Pospí?il (17)
trombone alto: Josef Trnka (9,13,17-25)
trombone tenor: Břetislav Kotrba (9,13,17-25), Bohuslav Rattay (1,5,17-25)
viola da gamba: Hana Procházková (1-9,13,18-25)
theorbo: Rudolf Měřinský (1-9,13,18-25)
lute: Rudolf Měřínský (12)
organ pozitiv: L´ubica Figurová (1-9,13,18-26), Robert Hugo (9,10)
virginal: Robert Hugo (14,15)

tuning: Missa à 7, Requiem a=465 Hz, Praetorius
Cantiones a= 440 Hz, Werckmeister III.


?Michna´s genius is in his brilliant rhytmic structures. His work is characterized by a subtle and complex blend of rhythmic variations, rhythmic patterns often changing from three-four time to two-four time within a single piece. This command of rhythm and breadth of musical colour equals that of his Italian contemporaries. Michna ia as important for Czechs as H. Schütz for German and Monteverdi for Italians?.