Atalanta Fugiens + RENESANČNÍ HUDBA V ČECHÁCH / RENAISSANCE MUSIC IN BOHEMIA / Michael Maier (1600 - 1650)
Kód položky: MK0708

KONEC 15. STOLETÍ A ZAČÁTEK 16. STOLETÍ / LATE 15TH AND EARLY 16TH CENTURIES
1 Palmiger a vernulis (Anonym) 1:33
2 Solis previa (Anonym) 1:16
3 Modulisemus omnes (Anonym) 1:37
4 Ex linwis multiphariis (Anonym) 1:12
5 Fortis ecce leo ille (Anonym) 1:16
6 Esperance que en mon cuer (Anonym) 1:57
7 Sanctissima mitissima (Anonym) 1:18
8 Johannes: Jesus Christus nostra salus 1:11
Petrus Wilhelmi de Grudencz
9 Preconia etroclita 1:39
10 Prefulcitam expolitam 2:14
11 Pneuma eucharistiarum / Veni vere / Dator eia 2:07
12 Pax eterna templo 1:26
13 Plaude euge theotocus 1:12
14 Probitate eminentem / Ploditando 3:24
15 Gaude Maria, virgo infuisti (Anonym) 2:30
16 Mandragore dedrunt (Anonym) 1:14
17 Sicut cedrus exaltata sum (Anonym) 1:18
18 Flosculum amenitatis 1:08
19 Pulcherima rosa (Anonym) 1:51
20 Omnis nunc microcosmos / Omnis mundus iocundetur (Anonym) 1:56
21 Johannes Touront: O preclare, Jesu care 1:32
22 Andreas: Ave pura tu puella 1:59
23 Pane Bože, buď při nás (Anonym) 1:34
MICHAEL MAIER: ATALANTA FUGIENS
Extract from the „alchemistic“ music for Emperor Rudolf II.
24 Appone mulieri („Foemineo gelidus“) – Fuga 5 1:42
25 Fit pullus à nido („Rupe cava nidum“) – Fuga 7 1:20
26 Hic est Draco („Dira fames polypos“) – Fuga 14 1:45
27 Se de quattuor unum occidas („Bis duo stans fratres“) – Fuga 19 1:02
28 Rex balneatur in Laconico („Rex Duenech“) – Fuga 28 1:11
29 Ut Salamandra vivit igne („Degit in ardenti“) – Fuga 29 0:59
30 Corallus sub aquis („Planta maris“) – Fuga 32 1:00
31 Hermaphroditus („Ille biceps gemini“) – Fuga 33 1:01
32 In balneis concipitur („Balnea conceptu“) – Fuga 34 1:04
33 Tria sufficiunt („Terna magisterii sunt“) – Fuga 37 1:22
34 Sol et ejus umbra („Sol, fax clara“) – Fuga 45 1:38
35 Lupus ab Oriente („Hinc, ubi Sol oritur“) – Fuga 47 1:19
ZAČÁTEK 17. STOLETÍ / EARLY 17TH CENTURY
36 Antonio Brunelli: Piangerem sempre 2:20
37 Cezare Negri: La catena d’amore 2:22
38 Ballo fatto da sei Cavalieri 2:11
39 Enrico Radesca di Foggia: Occhi, stele amorose 1:26
40 Girolamo Marinoni: O Rex Gloriae 2:41
41 Giacomo Fornaci: O bell’arco d’Amore (Amorosa arciera) 2:19
Interpreti
Ars cameralis
řídí Lukáš Matoušek
Zuzana Matoušková – mezosoprán (1,2,3,5,7-10,13-16,18,19,21-23)
Oldřiška Musilová – mezosoprán (24,28,29,31,33,34)
Hanuš Bartoň – varhanní portativ (1,4,12,15,16,22)
Milan Langer – varhanní portativ, cembalino (2,5,6,10,11,17,23,24,34)
Lukáš Matoušek – zobcové flétny, kamzičí roh, křivý roh, cornamusa, šalmaj, harfa, cembalino (1,2,4,6,7,9-12,14,15,17-21,23-35)
Jiří Richter – fidula, citola (1,4,6,9-19,21-23,26,30,33,34)
Hosté Ars cameralis:
Milada Čechalová – soprán (5,7)
Lenka Škorničková – soprán (25-27,30,34,35)
Lubomír Moravec – kontratenor, tenor (24,27,31-33)
Richard Sporka – kontratenor, tenor (3,8,11,20)
Jan Štětka – kontratenor (1,10,14)
Stanislav Předota – tenor (2,3,8,11,20,23)
Michael Pospíšil – bas (1,2,11,13,19,22,23,25,26,28,29,31-34)
Zdeňka Pelikánová – fidula, citola (10,11)
Hana Fleková – viola da gamba (24-27,30,33-35)
Karel Klement – flétna (7)
Miloslav Klement – kamzičí roh (2)
Ad vocem řídí Přemysl Vacek
Anna Hlavenková – soprán (39,41)
Stanislav Předota – tenor (36,39,41)
Michael Pospíšil – bas (36,39,41)
Dagmar Valentová – housle (37,40)
Ingeborg Žádná – viola da gamba (36,37,39,41)
Petr Wagner – viola da gamba (36,39,40)
Přemysl Vacek – chitarone, arciloutna (36-41)
Popular classics
Celkový čas: 69:26